Sunday, October 30, 2011

Kami Punya Suka Suki Waktu Hingusan Dulu...

aku bosannnnn! sumpah dengki tgok budak2 pi skolah..aku pun nak pi skolah jugak! wuu~ klau x silap aku, waktu2 mcm ni biasanya budak2 skolah dah habes exam, kot..hehe~ ni yg membuatkan aku teringat akan smua toys n games yg kami main time skolah rendah dulu..sape 'kami' tu?? 'kami' tu merujuk kpd kawan2 skolah rendah aku lahh..antara member2 yg melekat dgn aku since darjah 2 smpai lah darjah 6 dulu mestilah Megat, Faiq, Mirza, Nur Faris, Azhan, Nukman, Ameer, Afiq Meli, Naim, Ramzan, Asyraf Mazlan, Naszri, Habib, Yeoh, Thunesh n baaaaanyak lagi yg aku x ingat..hoho! dulu rase mcm SK King Edward VII (1) tu kitorang yg pnya ah..tiap2 tahun msti ade je toys n games yg jadi ikutan kitorang..x kisah lah if bnda tu pmainan klasik, ataupun toys yg agak moden..smua kitorang main, MWAHAHAHA! xD

meh aku list up smua toys n games yg kitorang main kat skolah wktu kecik2 dulu..hoho!

1. Super Yoyo


salah satu pmainan yg dikeluarkan mngikut siri anime Jepun yakni "Super Yoyo" sniri ah..rase mcm org bodoh je bila pikir balik yg aku pnah main bnda nih.. ==" TAPI, i do knew some of the yoyo tricks..mwahahaha! tricks bodoh2 je lah..hoho! seingat aku lah kan, kitorang main time darjah 4 dulu..tapi xde lah smua org main, golongan nerd2 je yg main..aku lah tu, bangga gila ah! hahak! wktu tu, Nur Firdaus lah yg paling pro..aku blaja yoyo tricks pun kat dia..tapi leceh main yoyo nih..1st, mudah rosak..pnah skali aku hayun ke arah lantai utk buat trick "long sleeper", aku terhayun kuat2 smpai terhentak yoyo tu kat lantai..BAMM!! berkecai trus, sobs sobs~ 2nd, klau hangpa x pandai buat tricks, jgn harap lah yg hangpa dpt bseronok main menatang nih..
ni lah rupa Super Yoyo..alahh, mcm yoyo biasa je pun..
reaksi aku bila yoyo tu dah jahanam.. =="


2. Beyblades
yg ni pun pmainan yg berasaskan anime Jepun..wktu tu kitorang darjah 4 klau x silap aku..main bnda ni mcm main gasing ah..bezanya, bnda ni senang nak pusing berbanding gasing..trust me, Hitler yg lembam pun sah2 bleh master main Beyblades nih..lagi satu, Beyblades ni dia pnya design style ah..mmg sesuai dgn sifat naluri kebudak2an kami time tu..hahak! actually, pmainan ni ade gelanggang dia utk battle between dumbasses..tapi sbb gelanggang tu payah nak dpt, ade sesetengah mgkuk hayun main kat dlm kotak atau pun kuali..PFFTTTTT!!! best woo battle, sbb bila Beyblades ni berlaga sesama sniri, depa akan klua percikan api coz kabad yg tersedia kat sisi Beyblades tu sniri..style kan? huhu~ tapi bnda ni senang jahanam..
Beyblades yg cool n stylo!!! aku rindu hangpa smua..sobs~ TT__TT


3. Kereta dash
bnda ni x sama mcm kereta control tau..bnda ni bleh jalan straight ja, ataupun ikut shape trek yg dia lalu tu..best main kereta dah nih..lagi2 klau racing dgn kawan..zaman kegemilangan pmainan ni wktu darjah 3 n darjah 4 kot sbb wktu tu lah cite anime Jepun "Let's & Go" tgh feymes..tapi dulu xde sapa2 pun yg ada trek utk kereta dash nih, tu pasai kitorang main kat dlm longkang..hahak! tapi longkang yg wangi2 je lahh..

Cyclone Magnum..dlm anime tu, speciality kereta ni ialah dia bleh jadi laju gilababi kat jalan lurus..yup, anime tu menipu sbb in real life, kereta ni still slow mcm siput oink oink..
Hurricane Sonic..dlm anime tu, depa gebang jugak..kononnya kereta ni paling laju wktu kat ruangan selekoh..in real life, smua kereta wajib tsangkut kat selekoh.. =="


4. Kad Yu-Gi-Oh
yg ni pmainan pkai kad based on the Japan anime, "Yu-Gi-Oh"..pmainan ni style jugak ah sbb ade almost 1000 kad yg blainan power..Yeoh slalu suka main pmainan nih..since darjah 3 smpai lah form 2..aku pun rajen gak main Yu-Gi-Oh nih..tapi aku main kat umah..waktu petang2, Nukman slalu mai umah aku..kitorang main bnda ni je kat beranda umah aku..hahak! aku dgn dia, dua2 xmau mngalah wktu main kad Yu-Gi-Oh nih..

variasi kat Yu-Gi-Oh yg terdiri drpd 3 kategori iaitu monster, magic n trap..

5. Melon
okkehh, hangpa jgn pikir yg kitorang tau main pmainan based on anime Jepun je yaa..kitorang pun ada main galah panjang gak..tapi kat skolah kitorang mentioned pmainan tu sbagai 'Melon'..slalu main pmainan ni wktu balik skolah..masa mnunggu parents atau bas smpai, kitorang main ramai2..tmpt yg jadi gelanggang msti lah kat tepi kantin coz kat situ ade satu area yg aku rasa diwujudkan utk pggemar Melin..hahak! skrg ni aku rasa mcm nak call smua kawan2 lama aku n ajak depa main Melon..wee~ :D

aku xtau nak buh gmba apa, aku buh je gmba rajah sengal nih..hoho!


6. Aci Duduk
yg ni salah satu pmainan spanjang zaman..sbb apa? sbb dari darjah 1 smpai lah ke darjah 6 kitorang main..hahak! smua org tau mcm mana nak main bnda nih, sooooo simple..tapi hampeh! dulu aku ni lari slow, so slalu aku je yg jadi chaser..klau x pun, msti aku yg duduk dulu..haih~ tapi aku syiok klau Habib jadi..hahak! heaven gila ah! senang nak lari drpd dia sbb dia ni slow lg drpd aku..sambil smua org lari, kitorang jerit "Habib gay! Habib gay!"..ksian dia, PFFFTTTTT!!! ada satu kali wktu darjah 3, Habib tjatuh kat pokok hiasan wktu kejar kitorang..smpai skrg ada kawah kat pokok tu, bhahaha! xD

aku benci situasi nih..! =="


7. Kad Tepuk
yg ni mmg satu fenomena kat seluruh Malaysia i guess..Faiq, Ameer, Nukman dgn Naim mmg sangap habes dgn kad tepuk nih..aku ingat lagi Nukman tunjuk kat aku kad tepuk dia yg penuh dlm satu tupperware besaq..Faiq pulak klau main, tooodiaaa! serupa mcm berperang nuhh! slalu lpas habes exam, DAM! BAM! DUM! bunyi2 org main kad tepuk ni je yg kedengaran kat dlm skolah..tapi pmainan ni agak haram, sbb sejibik mcm judi..loser kna bg kad tepuk yg dipertaruhkan kat winner n i was like, WATTAHECKKK??? x best main bnda nih sbb saket tgn dok hentak2 kat lantai..wuu~ TT-TT

rupa kad tepuk..murah je bnda nih..50 sen klau x silap aku..skali beli, bleh dpt around 20 - 40 kad..slalu beli kat apek yg bniaga kat dpn skolah..aku benci apek tu, grr!


posisi tgn yg sempurna sblom tepuk kad2 jahanam tu..

8. Tudung Botol
kitorang x selak tudung mana2 budak pompuan yg bnama Botol yaa..yg ni pmainan jentik2 penutup botol kaca..org lain sebut "tutup oren", tapi org hebat mcm kitorang nih sebut "tudung botol", lagi style..huhu~ dapatkan 5 tudung botol, pastu main ramai2..mmg best ah..wktu ni lah masa yg paling sesuai utk rapatkan diri dgn kawan2..pmainan ni pun same je kefenomenaan dia dgn kad tepuk tadi tu..cuma pmainan n start agak lmbt, darjah 2 klau x silap aku..main bnda ni memerlukan skil tahap dewa! kna pndai putar supaya tudung botol x bterabur jauh2 sgt..kna pndai jentik tudung botol yg jauh atau tsembunyi akibat drpd bodoh sgt x pndai putar..kna pndai lambung dan tgkap bnyk2 utk markah penuh iaitu 10 setiap sesi..n kna pndai maths utk kira markah.. =="

masalah biasa yg player biasa hadapi wktu main..duhh!


9. Lastik Kertas
oyeahh! perasaan stim kpd sape2 yg bjaya lastik, n kesakitan yg x terhingga kpd org yg kena lastik..simple je nak main lastik kertas nih..bahan2 yg diperlukan ialah getah dan kertas yg gila oink oink pnya bnyk..lipat kertas tu bagi jadi kecik2, selit kat getah n tuju kat org2 yg hangpa benci..hahak! wktu darjah 5 dulu, kitorang main perang2 pkai lastik getah nih..aku slalu geng dgn Faiq..oyeahh! satu platun msti ada 3 atau 4 org..buat peluru bnyk2, n 'sedekahkan' kat pihak lawan..wee~ kitorang main kat tgh2 padang..aku ingat lg Afiq Meli target kat mata aku..nseb baik aku x buta! kna revenge bila jmpa dia nnti, MWAHAHAHA! wktu form 2, kelas aku bperang teruk dgn kelas sebelah..war yg bterusan slama 3 bulan..mmm~ sweetness.. ;)

ramuan2 utk kesakitan tanpa batasan.. :p


cara tbaik nak edar kesakitan tanpa batasan kat member2.. x)


10. Bola Kertas
wktu darjah 5 dulu, kitorang main bnda alah nih..pmainan ni seolah2 mcm kita cipta team bola kita sniri..amik manila card, gunting bg jadi bntuk petak n lipat dua..buat bnyk2..manila card ni jadi player kita, n bola pulak buat je pkai kertas kecik yg digumpal2..pastikan player kat blkg bola, n tekan kuat2 player tu..nnti mlayang lah bola tu..senanggg~
bola slalu hilang bila 'player' shoot jauh2 sgt..


11. Bola Cop
best gila khinzir main pmainan nih..cara dia senang je, pi cari sekumpulan dungu n sebijik bola tenis..pastu hangpa main lah tuju bola tenis tu kat sapa2 yg hangpa benci, hahak! tapi org yg pgang bola x bleh bgerak..klau ketegaq nak bgerak jugak, dia kna lantun bola tu kat lantai..mcm basketball lah kan..dulu main pmainan ni kat padang..best! pnah skali tu, kitorang main kat dpn computer lab wktu mlm time darjah 6..yep, wktu mlm coz time tu ada preb mlm..hoho! malang x berbau, guru besaq skodeng kitorang n sound kitorang..demm!

this is the source of fun, madness n endless pain..mwahahaha! xD
aku paling benci klau depa lari jauh2 wktu aku pgang bola.. =="


12. Pemadam
ni lah terminator kpd kebosanan!!! MWAHAHAHA! dgn berbekalkan sorang satu pemadam, kitorang bleh main "wrestling pemadam"..jyeahhrung~ u heard me bebeh, pemadam yg berwrestling..pkai satu jari, tekan pemadam tu smpai dia bgerak n tindih pemadam yg lain..kejam kan? ni lah kebrutalan n keganasan WWP (World Wrestling Pemadam)..agagaga! kitorang bleh gak sumbat paku tekan, grafit pensil atau dawai kokot utk improvise pemadam tu supaya jadi Bleyblade..jyeahhrung~ ganas siot! 65SG pmainan bdasarkan pemadam nih..MWAHAHAHA! xD

smackdown pemadam tu klau hangpa nak menang, oyeahh!


bleh main ala2 Royal Rumble, tag team atau handicap match..


sumbat bnda2 yg tajam kat pungkoq pemadam n walahh! it's a Beyblade now! :D



13. Main Tiang
sblom hangpa mula bpikiran x senonoh, kitorang xde bakat buat pole dance yaa..kitorang just main aci tiang, from darjah 2 saaaaampailah darjah 6..best siot main pmainan nih..kpd smua ngokngek yg x pnah main lgsung pmainan nih, meh aku explain sikit mcm mana nak main..1st of all, cari tiang bnyk2..pastikan jumlah tiang tu lg bnyk drpd jumlah pemain..yg chaser, keje dia mcm biasa ah, kejar smua mgkuk2 hayun tu..yg kna kejar tu pulak hanya bleh selamat klau depa pgang tiang tu..alaa, same mcm aci duduk ah, bezanya hangpa x yah buat posisi kotor tu..hahak! tapi, smua player x bleh pgang tiang pada masa yg sama..x aci lah kat yg jadi chaser tu, bjanggut dia nak tggu hangpa lepaskan tiang tu..dan x bleh ada lebih drpd sorang player pgang satu tiang yg sama..aku ingat lg main game ni wktu balik skolah..smentara dok tggu parents atau bas smpai, kitorang mluangkan masa dgn pmainan berprestij tggi nih..balik umah je, msti bju basah sbb peluh, bau masam2, tgn pulak kotor dgn kesan cat tiang tu..mmm~ sweetness! xD
ni lah yg akan jadi klau hangpa smua pi pgang tiang pada masa yg serentak..


hoho! terkenang aku kat sgala kisah silam..sobs~ i ain't crying u demmit! sobs~ :']


No comments:

Post a Comment