Friday, October 7, 2011

Che Bakaq Episod 02

Haa, ni ada 1 lagi kes dengan the legendary Che Bakaq. Waktu ni Che Bakaq buat kelas malam, untuk bagi perabeh segala syllabus CTU101. Kelas ni diadakan kat satu auditorium besaq sebab ada kelas lain nak join sama. Nak dijadikan cerita, malam tu aku dengan 3 orang member aku pakai baju melayu. Al maklum lah, Che Bakaq ni agak steady sikit orangnya. Aku pernah tengok Apis pakai baju Melayu time kelas malam dulu dan Che Bakaq okay je. So, aku pun hasut la si Wan dengan Ronny supaya pakai baju melayu jugak.

Masuk je kat dalam auditorium, kami 3 orang manusia je yang berbaju melayu termasuk si Apis tu. Nak dijadikan kebetulan, kitorang berempat dok dalam satu kelompok kat seat yang agak depan. Bila Che Bakaq masuk je dalam kelas, the lesson begins! MWAHAHAHA! (dah jadi mcm horror movie pulak dah nih)

Tengah dok leka dengar Che Bakaq mengajar, tetiba je dia sentuh soal hari raya. Al maklum lah, kelas tu diadakan around 3 minggu lepas hari raya Aidil Fitri. Dia dok lah cakap yang raya ni patut disambut sehari je, bukannya seminggu. Raya ni disambut semata-mata untuk meraikan keupayaan umat Islam untuk menahan kelaparan dan hawa nafsu. So, I'm okay with his lecture lah kan. Tapi tetiba je dia cakap;

"Kito jange jadi macam sesetengah oghe yang sambut raya sebulan, tapi puasa tak cukup sebulan. Mace contoh dio dok paka baju raya walaupun raya dah habis."

Semua orang dalam auditorium tetiba gelak. Aku pun macam;

"What the hill dengan depa semua ni? Yang dok tetiba gelak ni pasaipa?"

Aku usha baju aku, usha baju Apis, usha baju Wan dengan Ronny and then baru lah aku paham. Demmit! Che Bakaq pangkah kitorang rupa-rupanya! Grr! Lepas semua dok gelak, dengan selambernya dia cakap;

"Saya tak cakap pada oghe-oghe kat sini. Saya cakap tentang oghe-oghe kat luar sana tu haa. Hehe."

Duhh! Ye lah tu Che Bakaq oi. Macam lah aku ni bengong sangat untuk mempercayai penipuan selemah tu.
=__="

No comments:

Post a Comment