Sunday, September 27, 2015

Faiq's Wedding Day

Tanggal 26 September 2015, sahabat aku berjaya diijabkabulkan dengan gadis pilihan hati dia. Goddammit Faiq! Hang tak tunggu member pun hahaha! Who would've expected that out of all my bestest friends, Faiq is the one yang kahwin dulu. Aku tak percaya and neither do other people but he did it anyway. Mudah je katanya. Dah berkenan, terus mintak izin parents dia untuk kahwin and poof, terus nikah a few months later.


Aku kenal hang since Darjah 2 yakni tahun 2001 yakni masa tu umur lapan tahun. Masa tu pun masing-masing berhingus hijau bagai cendol Ansari lagi. Anyhoo, dari kelas 2 Cemerlang, 3 Cemerlang, 4 Cemerlang, 5 Cemerlang dan 6 Tiger (tiba-tiba tukaq lulz) di SK King Edward VII (1), I have to admit that you're one of my closest friends yang tau baik buruk aku. Heck, hang Ketua Pengawas dan aku pulak penolong hang kot. Tiap kali perhimpunan mesti hang jadi emcee dan aku pulak tukang baca ikrar. Bila ada time free sikit pi toilet sama-sama pastu lepaskan hajat sebab masa tu perut masing-masing tak tahan suasana di waktu pagi. Yang peliknya hang jenis tanggal seluar dan spender pastu tinggal kat luar pintu jamban KAHKAHKAH buruk benor tebiat hang.

Aku ingat lagi masa 4 Cemerlang dulu kita dok main ejek nama bapak pastu hang debik rahang kanan aku. Aku tahan je sebab fikir member punya pasal. Dan jugak sebab aku nak avenge myself dengan cara mendebik anak hang nanti. Son of Faiq, beware.

Yang paling I kenot brain is masa hang gaduh dengan Ameer Fareed (padahal dua pupu sendiri), pastu bila nak kena drag ke Sir Azhar terus hang buat histeria jerit "Allah, Muhammad, malaikat tolong aku!" and I was like, "What kind of drugs are you on?"

Shit terthrowback pulak. Padahal saje je nak tunjuk jalur masa yang membuktikan betapa lamanya kita berkawan sampai hang dah jadi one of my brothers. Aku tak kisah sangat kalau member-member lain kahwin. But when one of our tiger pack (bukan wolf pack mahupun X-pax) gets married, aku pulak jadi excited. Apatah lagi bila hang ialah sek-sek kita yang pertama sekali kahwin. Tak terkejut pun sebab sejak Darjah 2 lagi aku tau hang ni terlebih miang orangnya huehuehue.


Demi Faiq, aku sanggup jadi co-pilot untuk drive sampai ke Perlis, aku sanggup berhimpit lima orang dalam Viva dan tidur di atas kaunter hotel sobs sobs. Hang harus hadam fakta bahawasanya aku ni kalau kenduri jiran sebelah rumah pun malas nak pi. Nampak tak betapa aku dan member-member lain sayangkan hang walaupun kadang-kadang tu kitorang rasa macam nak pogo hang secara berjemaah lulz.

Faiq dan Raudzah (aku tak sure aku eja betul atau tak), aku doakan hangpa kekal sampai ke jannah. Cocok sungguh aku tengok hangpa. Untunglah Faiq ada someone yang boleh buat diri dia rasa tinggi lulz. Aku harap Raudzah tak bosan dengar cerita hang yang sama beratus kali sehari. Dan aku paling harapkan hang tak bukak cerita yang sama beratus kali sehari lulz. Ciptalah cerita baru dan memori indah bersama acewahh. Tanggungjawab sebagai seorang suami ni sangat-sangat berat, lagi berat daripada berat badan hang. Sebab hang kena berbakti kepada tiga keluarga; keluarga hang, keluarga mertua hang dan jugak keluarga hang sendiri suatu hari nanti in shaa Allah. There's a time for a man to act like a child, and a time for him to act like a man. A wise man should know what to act on different situation. Guna akal yang Allah bagi dan ingat, walau apa pun yang terjadi, family's first. Unless kalau aku ajak lepak mamak tengok bola so in that case Afiq's first hehe.


No comments:

Post a Comment