Friday, September 23, 2011

Chaiyok Chaiyok Hwaiting Go Go Go Power Rangers Afiq

Me wanna do so demm well this time! Jyeahhrung! Tu lah azam baru yang memang ternyata baru aku jumpa sekejap tadi, bhahaha! xD

Lepas aku tengok carry mark untuk course IMD102, I can see that I’m not a dumb person. Gua tak bodoh sangat gua cakap luuu! Hahak! I got 35/40, yang highest kat dalam kelas aku woo. Mode sombongbongkakriakdantakbur sekarang nih. Tapi markah ni telah mentriggerkan suatu jenis pemikiran matang kat dalam diri aku.

Sedar tak sedar, aku banyak menyimpang jauh dari harapan yang telah mak dan abah tanam kat aku. Diorang harapkan setiap anak-anak diorang success dalam hidup. Dan kalau nak success, kena la ada ilmu. Mak selalu cakap, 


“Chik, dah besaq nanti jangan kerja macam abah hang tu. Kerja susah, pagi sampai ke petang masuk dalam hutan. Bahaya! Dulu sebelom abah naik pangkat, hidup kita susah sangat-sangat. Hang ingat lagi kan? Chik belajaq lah rajin-rajin, dapatkan kerja yang elok. Ni semua bukan untuk mak, tapi untuk hang dengan anak bini hang jugak. Tengok abah hang, berhempas pulas cari rezeki untuk sapa? Untuk hangpa belajaq jugak kan?”.

Yup, mak akan ulangsiar benda yang sama tiap-tiap kali exam aku nak dekat and time aku dapat result teruk.

(P/S: Abah aku kerja sukat tanah yep. Kebiasaannya, lot tanah tu terletak kat dalam hutan. Cer korang bayangkan, dua tiga orang kena sukat kawasan yang gila babeng punya luas kat dalam hutan yang semak nak mampos. Aku tak yah bayangkan pun takpa, sebab aku pernah kerja sekali dengan abah. Memang pergghhhnat!)

Back to the golden past time, waktu aku darjah 1, aku dapat nombor 1 kat dalam tingkatan. Diorang panggil aku budak pandai. Tapi aku tak paham apa-apa time tu. Time tu memang seriously aku takdak life langsung. Kawan tak ramai, yang aku tau membuku je. Bila aku meningkat dewasa, buku aku lupa, kawan yang aku cari. Masuk sekolah menengah memang aku dikategorikan budak bodoh kat dalam kelas ah. Waktu form 1 sampai form 4, aku asyik dapat nombor 15–30 dalam lingkungan classmate yang berjumlah 35–45 orang. Waktu form 5 lagi lah mcm hampeh! Asyik-asyik dapat nombor last kat dlm kelas. Yup, aku lah budak yang paling BODOH kat dalam kelas!

Tapi sekarang! Demi masa depan aku, mak abah aku and future family aku, aku akan study stok gila babeng punya lah! Mari tekad tanam semula imej budak pandai tu kat dalam diri budak bodoh nih! Jyeahhrung! That’s my oath to myself! Chaiyok chaiyok hwaiting go go go power rangers Afiq! You can do it! ^^

No comments:

Post a Comment