Tuesday, April 29, 2014

Kenapa?

Pernah tak kau persoal kenapa tuhan turunkan kau di dunia yang serba kejam ni? Kau boleh je hidup bersenang lenang di syurga tanpa perlu hiraukan sebarang masalah duniawi. Jadi kenapa kau dihidupkan? Pernah tak terasa nak bunuh diri? Nak tamatkan nyawa supaya boleh terputus hubungan dengan dunia kejam ni? Supaya boleh terlerai dari segala masalah. Tapi takut dengan azab neraka kan? Jadi kenapa aku ni perlu wujud? Kenapa? Aku teringin sangat-sangat untuk tak wujud. Bukan mati. Sebab aku tahu menggunung catatan di bahu kiri yang membuatkan aku menjadi calon utama sebagai penghuni neraka. Sejujurnya aku rasa kewujudan aku ni tak beri apa-apa impak pun pada makhluk yang lain. Aku rasa kalau aku ada atau tak, tak akan beri apa-apa beza. Jadi kenapa aku wujud? Kenapa?

1 comment:

  1. Utk prcya yg Allah maha Agong dan maha penyayang. Tidak diuji hambaNya melebihi kemampuannya. Sabar :)

    ReplyDelete